fredag den 28. marts 2014

Kokostoppe - (kagefad)

kokostoppe på mit kagefad, sammen med dadelkugler og marengskys, kransekage konfekt, opskrift, 3 delt, hjemmelavet, lækkre, lækker



Jeg har bygget mig et kagefad...

Der skulle jo noget fyld på, så i den forbindelse tænkte jeg, at det ville være nærliggende, at få nogle ret grundlæggende af mine favorit opskrifter lagt op her.
Kokostoppe er en god, nem og i øvrigt rigtig lækker ting, at have med.




Således er følgende, min opskrift på kokostoppe.
De andre opskrifter findes her - Marengs kys - Kransekage konfekt - Dadelkugler


Færdig masse til kokostoppe, kokos, opskrift, lækre, gode





Til mine kokostoppe skal bruges:
40g marcipan
80g sukker
100g kokosmel
1 stort æg
Og chokolade til at dyppe i.






Alle ingredienserne, på nær chokoladen selvfølgelig, røres godt sammen i en skål. Det kan være en fordel, at rive marcipanen, så er det nemmere at fordele. Det kan ligeledes være en fordel lige at lade massen hvile i køleskabet, en halv til en hel times tid, så er den lidt nemmere at forme.
Det er, ligesom når man former kransekage, også nemmere at have med at gøre, hvis man har lidt fugtige hænder, når man former sine toppe, så jeg har en skål med vand, stående ved siden af, til at dyppe fingrene i, og en klud, til at tørre overskydende vand af fingrene igen. Men man former altså bare massen til ca. 10-12 toppe, alt efter hvilken størrelse man ønsker, så sætter man dem på en bageplade med bagepapir og bager dem ved 180grader varmluft i ca. 10 minutter. Husk at holde øje med, om ovnen bager jævnt, hvis kagerne i den ene side, bliver mørkere, skal bagepladen drejes undervejs.
Når toppene er taget ud af ovnen og kølet af, skal de dyppes i chokolade, lige så snart det er størknet, er de klar til at spise. :)

Gode, lækre kokostoppe, dyppet i chokolade, opskrift, konfekt til kaffen

- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar