fredag den 25. april 2014

Roastbeef

I går lavede jeg roastbeef.. Helt selv, for første gang i mit liv... ^^
Ikke, at det egentlig, er specielt svært.. Jeg stødte godt nok på nogle mere indviklede opskrifter, under min søgning efter, hvordan man egentlig, skulle bære sig ad, men jeg valgte dog en rimelig simpel løsning.


... Nemlig, først at brune den på alle sider, på en varmt pande i noget fedtstof og drysse med salt peber og derefter smide den i ovnen, ved 190grader, med et stegetermometer i. Jeg ved faktisk ikke, hvor længe det tog, men den fik lov at stå til stegetermometeret sagde 55grader, så tog jeg den ud og lod den hvile..
Og der fik den nok lov at stå, lige lidt for længe... Den endte med at være ikke helt så rød som jeg havde håbet, men dog ganske lækker alligevel.
Min roastbeef serverede jeg, med hjemmelavede kartoffelfritter, blancherede gulerødder, asparges og champignoner, samt bearnaise.. Fra en bøtte. Skam mig. Men det var noget, min mor havde købt.. Jeg har forsøgt mig, med selv at lave bearnaisesovs før, det gik ikke så godt, men jeg skal nok forsøge det igen, en eller anden dag, i går var dog ikke lige tiden, til det. :)


Til dessert forsøgte jeg mig med nogle paleo-scones... De gik desværre ikke helt, som jeg havde ønsket. De smagte rigtig godt, men de smuldrede usandsynligt meget. Det må jeg, en eller anden dag, også lige prøve, at få lavet ordenligt :)


I dag er der spist kold roastbeef til frokost... Og det har være med, på en enkel madpakke også. Med remoulade og peberrod og det hele.. Det er altså ikke noget at kimse ad...
De sidste rester af roastbeefen, blev her til aften, lavet til lækker biksemad.. Det er også en  god mulighed. :)


- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar