torsdag den 17. april 2014

Paleo-venlig kage i en kop (mikroovn)




Til mit "Kage i mikroovnen" projekt, må jeg lige tilføje denne paleo-venlige kage i en kop.


Den smager virkelig godt!



 
Det man skal bruge er :
(Oversat til dansk og ændret en lille smule)


Æg
1 spsk Kokos mel
1 spsk Mandel mel
1 spsk Honning
En smule vanilje af en art. 
1-2 spsk groft hakket mørk chokolade, eller små chokolade knapper (Husk, det skal være paleo ;) )

Derudover skal man bruge en helt normal kop, eller et krus, der kan tåle, at komme i mikroovnen.


Mandel mel lavede jeg selv af hele mandler. Jeg tog, hvad jeg tænkte, ville komme til, at svare til en spiseskefuld og blendede dem grundigt, sammen med en spiseskefuld kokosmel.


Alle ingredienserne blandes simpelthen bare i den kop man har udvalgt også får kagen ca. 1½ minut i mikroovnen, ved fuld styrke.
Husk at mikroovne er forskellige, så det er en god idé, at starte med 1 minut og lige se efter, og derefter om nødvendigt give kagen lidt til.




Man kan enten vælge, at spise kagen direkte fra koppen eller vende den ud på en tallerken..
Det viste sig, at mit chokolade, var faldet lidt til bunds... Men det gjorde mig ikke så meget, så havde jeg det bedste, gemt til sidst ;)
Jeg tror, at jeg på et tidspunkt, bliver nødt til, at forsøge, at lave denne kage, med smeltet chokolade, eller med kakao pulver i stedet. Det er jeg næsten helt sikker på, kunne være rigtig godt. :)





- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar