torsdag den 17. april 2014

Chocolate chip cookie i mikroovn

Opskift på Chocolate chip cookie med m&m's, bagt i mikroovn
Jeg har fundet denne opskrift på en cookie lavet i mikroovn. Så nu har jeg besluttet, at det bliver et lille tema, her på bloggen. Kage man kan bage i mikroovn...


Oversat til dansk, skal man, til denne cookie, bruge: 
1 spsk smør
1 æggeblomme
1 spsk sukker
1 spsk brun farin
Lidt vanillesukker
Et nip salt
3 spsk mel
Og 1½ spsk M&M's eller små chokoladeknapper.

Opskift på chocolate chip cookie med m&m's, bagt i mikroovn.Jeg valgte en god ildfast glasskål, med flad bund til dette formål. Den måler ca. 12 cm i diameter. Det tror jeg, er en rimeligt passende størrelse.

Mit smør var lige kommet ud af køleskabet og altså stort set, sten hårdt, så jeg startede med, at putte, den spiseskefuld, der skal bruges i mikroovnen i 10 sekunder.
Dertil tilsatte jeg æggeblommen, salt, sukker, brun farin og vanillesukker og rørte det grundigt sammen, så tilsatte jeg melet og rørte det godt med og til sidst blandede jeg M&M's i, og lagde også lidt ovenpå.

Jeg bagte min cookie i et minut ved fuld styrke i mikroovnen. Tiden afhænger lidt af ens mikroovn og også hvor sprød, man gerne vil have sin cookie. Så man må prøve sig lidt frem. Man skal bare passe på, at den ikke får for meget, for den kan hurtigt blive brændt.
Når den er bagt, skal den køle af. Så bliver den lidt nemmere at få ud af skålen. Det er dog endnu ikke lykkedes mig, at få den ud i ét stykke.. Men den smager altså lige godt for det. :)

Opskrift på chocolate chip cookie med m&m's, bagt i mikroovn.


- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar