lørdag den 29. marts 2014

Æggeskåle.

Æggeskåle, æg, baon, tomat, silikoneforme, muffin, ost, brunch, frokost, morgenmad, opskrift
Dette er en rigtig lækker og nem opskrift på "æggeskåle". Bjarkens mor plejer at lave dem til brunch, jeg ved ikke hvor hun har opskriften fra, men det er et super alternativ, til at stå og lave røræg og stege bacon og pølser. De er også mindst ligeså populære, og så ser de jo egentlig ret flotte ud. Også selvom man ikke har ligeså farverige silikone forme, som mig ;)



Æggeskåle, æg, baon, tomat, silikoneforme, muffin, ost, brunch, frokost, morgenmad, opskrift
Til 10-12 stk skal man bruge:
5-6 Æg
En dusk Purløg
En pakke Bacon
Tomater (kommer an på størrelsen)
Revet ost
Salt og peber.
Og silikone muffin forme.

Oprindeligt tror jeg nok det er kalkunbacon der bruges i opskriften, men jeg fortrækker normal bacon, så viste det sig bare, at vi kun havde en pakke i tern, men det kan også sagtens lade sig gøre.
Baconen steges altså. Æggene piskes sammen med salt, peber og purløg. Tomaterne skæres i skiver og fordeles i silikone formene. Bruger man store tomater, kan man nøjes med en skive i hver, jeg havde små tomater og brugte 2-3 skiver. Derefter fordeles bacon, så fordeles æggemassen over og så drysser man med revet ost.

Skålene bages 10-12 min i 180 grader varmluft.
Også er der serveret :)

Æggeskåle, æg, baon, tomat, silikoneforme, muffin, ost, brunch, frokost, morgenmad, opskrift lækkert

- Lærke / Æ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar