lørdag den 29. marts 2014

Brød med mozzarella og tomat.

surdejsbrød med mozzarella og tomat, lækker, nem opskrift, brunch, frokost, forret,
Jeg var til fødselsdags-brunch, for ikke så længe siden. En ret stor fest med en virkeligt overdådig og lækker buffet. Jeg hjalp lidt til, med at forbedrede noget af maden, og, blandt meget andet, overværede jeg tilblivelsen af nogle små brød med mozzarella og tomat. Jeg ved ikke hvor opskriften kommer fra, det er vel en form for bruschetta, men den er ganske simpel, smager fortræffeligt og passer vældigt godt til brunch, den kan garanteret også bruges, som forret eller sådan, men lige siden har jeg hvert fald, næret et ønske om at afprøve denne opskrift igen.



Dette skal du bruge:

Flute efter ønske.
Mozzarella
Tomater
Basilikum/oregano.

Fremgangsmåde:
surdejsbrød med mozzarella og tomat, ubagt, lækker, nem opskrift, brunch, frokost, forret,
Start med at skære dit brød i skiver, og fordel dem på en bageplade med bagepapir. Mit brød var en rest surdejs hvedebrød, jeg havde tilovers og det var efterhånden blevet lettere gammelt og tørt, så jeg gav det lige 5 minutter i ovnen, inden jeg lagde fyld på. Det er ikke nødvendigt, hvis man har mere frisk brød, alt efter hvor sprødt man ønsker det.
Derpå skærer man også mozzarella og tomater i tynde skiver, og lægger en skive af hver på hvert stykke brød.
Så pynter man med lidt basilikum eller oregano, her brugte jeg frisk basilikum, man kan også bare buge tørret.
Til slut bager man dem, ved 200grader i 10 minutters tid. Og se så, madlavning behøver faktisk ikke være så besværligt. ;)

surdejsbrød med mozzarella og tomat, lækker, nem opskrift, brunch, frokost, forret,



 - Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar